April 11, 2013

MarsEdit

Sebelum ni aku penah citer aku pakai Windows Live Writer. Ala citer lama. Dulu blog memang sangat berhabuk sebab tak tahu nak tulis apa. Tapi sekarang menggunakan OSX so aku cari la alternatif lain. Saja test bosan-bosan. Bukan rajin nak update pun blog ni haha.
Marseditpic
Abes install je terus aku try. Selama 2 minit ni apa yang dapat aku simpulkan adalah:
1. Live writer lagi banyak function, antaranya ko kalo nk schedule publish blog ko boleh kat Live Writer. MarsEdit skali ko tekan publish makanya terus publish la dia melainkan ko save dalam draft dulu then ko masuk blog then ko schedule la sendiri atau ko publish la la tu gak.
2. Live Writer boleh upload youtube terus dalam blog editor tu. MarsEdit ni aku rasa takleh. Ntah la baru 2 minit pakai katanya tapi memang takleh kot. Dah taktau nak godek mana dah hehe.
So itu aje aku nak citer. Nak tau lebih lanjut silalah google sendiri-sendiri hehe.
Salam.

No comments:

Post a Comment